simpleserggio.blogspot.com Web analytics

luni, 17 decembrie 2012

Care sunt cele mai mari regrete ale oamenilor pe patul de moarte


Scriitoarea si compozitoarea Bronnie Ware, care lucreaza si ca editorialist pentru publicatia Huffington Post, a facut un top 5 al regretelor pe care le au oamenii pe patul de moarte.
"Am lucrat timp de mai multi ani in ingrijirea paliativa. Pacientii mei erau cei trimisi acasa sa moara. Am impartit cu ei momente incredibile. Am trait alaturi de ei in ultimele trei pana la 12 saptamani din viata lor", isi inceput Bonnie Ware editorialul.

Impresionata de momentele pe care le traiesc oamenii inainte sa isi dea ultima suflare, Ware a realizat un top cinci al regretelor pe care acestia le-au avut pe patul de moarte. Toti si-au gasit intr-un final linistea.

"Oamenii se schimba atunci cand se afla fata in fata cu propria mortalitate. Am invatat sa nu subestimez niciodata capacitatea cuiva de a creste. Unele schimbari au fost fenomenale. Cu totii au experimentat o varietate de emotii, cum era de asteptat: negare, frica, furie, remuscare, apoi mai multa negare si, intr-un final, acceptare. Fiecare pacient si-a gasit pacea inainte sa plece, fiecare dintre ei", a marturisit jurnalista.

Niciunul dintre ei nu au regretat lucrurile materiale , ca nu au avut mai multe, sau ca au pierdut ceva, aproape ca au uitat de orice LUCRU.
  1.   "Imi doresc sa fi avut curajul sa-mi traiesc viata asa cum am vrut eu, nu cum se asteptau altii sa o traiesc"-trairea pasiunii
Dorinta legata de neimplinirea viselor, din cauza alegerilor facute. “Sanatatea iti ofera o libertate pe care o constientizeaza putini inainte sa se imbolnaveasca”, scrie Ware.



      2.    "Imi doresc sa nu fi muncit atat de mult"

Dorinta enuntata de fiecare pacient de sex masculin pe care scriitoarea l-a avut in grija. Regreta ca nu au petrecut mai mult timp cu familiile, ca nu s-au bucurat mai mult de viata, ca nu au profitat mai multe de fiecare moment.



3. "Imi doresc sa fi avut curajul sa-mi exprim sentimentele"

Multi oameni isi suprima sentimentele si se autocenzureaza pentru a nu fi incomozi. Ca rezultat, se multumesc cu o existenta mediocra si niciodata nu isi ating potentialul. Multi se imbolnavesc tocmai din cauza resentimetelor care ii apasa. Chiar daca remarcile facute ii pot supara pe prietenii, colegii sau membrii familiei tale, este de dorit sa fii sincer. Pana la urma, relatiile pe care le ai cu cei din jur vor avea numai de castigat.



4. "Imi doresc sa fi pastrat legaturile cu prietenii mei"

Totul se reduce la dragoste si relatii in ultimele saptamani de viata. Este important ca oamenii sa intretina lagaturile pe care le au cu prietenii si membrii familiei. In ultimele clipe este imposibil sa-ti contactezi toate cunostintele.



5. "Imi doresc sa imi fi permis sa fiu mai fericit"

Foarte putini realizeaza ca fericirea este o alegere personala. Un simplu zambet, momentele in care iti permiti sa fii din nou copil, sa te bucuri de prezenta prietenilor, sa traiesti momentul, sa fii acolo nu cu gandul in alta parte.Dati voie in fiecare zi care trece sa fii fericit.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu