simpleserggio.blogspot.com Web analytics

luni, 22 decembrie 2014

Lucrul cel mai esential in viata si o lectie invatata

Astăzi vreau să îţi ofer o lecţie foarte importantă. Esenţială !

Vreau să îţi vorbesc despre cel mai banal lucru cu care ne întâlnim zilnic şi fără de care nu putem trăi. Care crezi că e?

Facebook exact!:)))

Nu. E vorba de apă, combustibilul nostru şi nu o să îţi vorbesc despre cât de important e să bei apă şi ce beneficii are că asta ştii deja.
Vreau să te întreb, ştii cumva la ce temperatură fierbe apa?
Dacă ai fost pe la şcoală, probabil răspunsul tău, corect de altfel, este 100 grade.

Aici vreau să fii foarte atent. E 100 de grade! FIX! Apa nu fierbe la 80, nici la 95, nici chiar 99, ci 100 în cap!

Ce vreau de fapt să spun?

Dacă apa fierbe doar la minim 100 de grade celsius, de ce crezi că tu ai atinge succesul (fie el de orice fel) la o măsură mai puţină decât e necesar?

Un alt exemplu, testat de mine, este când m-am pus să fac un ştrudel dinăla ce îl găseşti îngheţat pe la kaufland. Am citit instrucţiunile şi l-am băgat în cuptor. Însă am văzut că durează destul de mult până ajunge cuptorul la temperatura necesară. Aşa că ce am făcut? Ca orice om mediocru, am scăzut temperatura de la 220 la 180, ca să se facă mai repede, credeam eu.

L-am lăsat cât scria pe cutie plus încă câteva minute, pentru că, surprinzător, mie mi se părea că nu e făcut (nu era rumenit). L-am scos l-am tăiat în jumate, l-am pus la răcit şi am mâncat jumătate. Era comestibilă. Am hotărât, la sfatul colegului meu de cameră să mai bag cealaltă jumătate puţin la cuptor.

Ce să vezi? După vreo 10 minute, cealaltă jumătate se umflase frumos şi se rumenise exact cum ştiam eu.

La fel ca în exemplul cu apa, ştrudelul se face la 220 de grade EXACT altfel nu se face.
Alt exemplu mult mai general este, dupa cat timp se nasc copii ? Aproximati exact dupa 9 luni, nu mai devreme, nu mai tarziu. Cred ca e greu si dureros, dar cred ca nicio mama din lumea nu si-ar dori sa nasca mai devreme chiar daca ar avea ocazia. Pentru ca acesta e timpul necesar copilului pentru a fi pregatit.

Acum mi-am întărit şi mai mult convingerea că orice vrei să faci în viaţă, fie că vrei să fierbi ouă sau să faci ştrudel, sau că vrei să înveţi să dansezi, să vorbeşti în public, să porţi o conversaţie naturală cu o tipă străină, să atingi succesul în ceea ce vrei, să ajungi campion sau doar sa te nasti, e nevoie să plăteşti preţul! Şi să rămâi acolo muncind şi aşteptând chiar dacă ai impresia că durează mai mult decât credeai, să nu te opreşti la 1 metru de aur şi doar aşa vei fi un învingător, pentru că renunţarea e definitivă!

E cea mai preţioasă lecţie pe care am învăţat-o de curând.
Hai să nu mai facem lucrurile cu jumătate de măsură ci cu 110-120 % mai mult!:)

În final, am o sugestie pentru tine, aruncă un ochi aici, ca sa inveti cum sa fi la 100%: http://simpleserggio.blogspot.ro/2014/01/doc_25.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu