simpleserggio.blogspot.com Web analytics

miercuri, 1 august 2012

Le site Warmshowers- A Great Experience !

Warmshowers- O experienta grozava.
Acum 3 zile un cuplu de francezi ce efectuau un tur al Europei m-au contactat de pe siteul warmshowers pentru a ma intreba daca ii pot gazdui. Au primit un raspuns afirmativ din partea mea fiind dornic de mult, si bucuros sa cunosc astfel de oameni care practica cicloturismul. Toata lumea viseaza sa calatoreasca, ei isi traiesc visul chiar acum, si eu am putut sa ii ajut in drumul lor spre Istambul.

Au plecat din Franta, din Toulouse, acum 2 luni si dupa ce au trecut prin numeroase tari : Germania, Austria,Elvetia, Cehia, Slovacia si Ungaria, in cele din urma au intrat in Romania pe la Arad au luat trenul pana la timisoara iar de acolo pe bicicleta pana la Resita.
Ne-am intalnit in centru, ei sunt Cecile si Alex 2 tineri de 23 si 25 de ani care vor sa ajunga la Istambul. Pana aici au parcurs peste 3000 de km. El inginer energetic, ea nutritionista, au renuntat la apartamentul lor inchiriat din Toulouse si la joburi pentru a-si trai visul si a cunoaste lumea in adevarata ei splendoare. Vor sa cunoasca oamenii, cultura, mentalitatile si mai presus de toate vor sa se cunoasca pe ei insisi. Sa-si dea seama ce vor, unde vor sa traiasca si pentru "enrichement" sufletului. (imbogatirea-din franceza).
Ce mi s-a parut interesant este ca dupa ce vor termina excursia, adica vor ajunge la Istambul si apoi vor lua ferbotul pana in Grecia iar de acolo se vor intoarce inapoi in Franta prin tarile balcanice, Italia. Dupa ce vor ajunge acasa, adica in Franta pentru ca nu au un loc numit casa, in afara de parinti se vor gandi unde vor sa stea, sa locuiasca. Vorbeam cu Cecile si imi spunea ca pot sta oriunde in lumea asta unde le place. Nu se tem ca nu vor gasi de lucru sau ca nu vor cunoaste limba, totul e posibil si orice se invata. De asemenea nu se gandesc ca au 25 de ani si ar trebui sa munceasca sa stranga bani pentru ca la batranete sa traiasca lininstiti sau pentru copii- mentalitatea romaneasca, ci pana la 30 de ani asta vor sa faca dupaia mai vad ei.

Am discutat o gramada de lucruri, i-am dus sa manance unde am stiut eu mai bine. Ma intrebau de mancare traditionala romaneasca, sa guste din tarisoara noastra. Ce mi-a venit in minte au fost sarmale si mamaliga.Ce am stiut le-am mai gatit si eu.


In a2-a zi am fost intr-o tura cu bicicleta prin imprejurimi sa le prezint satele croate Clocotici si Nermed,


iar mai apoi lacul de la Valiug, unde dupa ce au vazut lacul si partia de ski au avut o experienta de neuitat la intoarcere cand raul s-a umflat si a intrat pe sosea astfel incat nu am mai putut trece. O viitura destul de mare suficient cat sa rupa o parte dintr-un pod si parti din drum pe alocuri.



Am discutat destul de mult daca ar fi bine sa treaca prin Oltenia sau prin Bulgaria, eu i-am sfatuit prin Bulgaria dar le-am zis ca nu le pot oferi o impresie despre olteni deoarece nu pot sa generalizez si nu pot sti nici cu cine s-ar fi intalnit.

Cat despre drumul pana aici in mare parte din timp dorm cu cortul, asta daca nu au vreun prieten in drumul lor. In Franta de ex mi-au spus ca au stat numai la prieteni si doar dupa vreo 2 saptamani au deschis cortul. Au dormit prin scoli, prin biserici, prin cimitire (Germania), am vazut poze. In cimitire ca in Germania sa tot dormi, atat de ingrijite erau.

Legat de mancare, de obicei mananca paste, pentru ca sunt usor de gatit si sunt bogate in carbohidrati.
 Inca de la inceput am vorbit in engleza, iar a2-a zi mi-a venit ideea sa vorbim doar in franceza, mai pe bajbaite dar ne-am inteles.A fost interesant. M-au inspirat si acum vad lucrurile diferit datorita lor. Mi-au povestit ca pana la varsta asta au calatorit destul de mult, fie cu lucrul fie cu scoala fie cu tabere de vara. M-au sfatuit sa profit de orice ocazie de a calatori. M-au intrebat daca as fi interesat sa fac turul frantei pe bicicleta, urmatorul lor proiect probabil anul viitor. Ei vor sa ajunga acasa inainte de decembrie, sa nu ii prinda iarna de drum.

Au plecat inspre Danube, pe drumul spre Anina, ieri dimineata, au fost momente interesante alaturi de ei, o mare placere sa ii cunosc sper ca vor ajunge cu bine.
Pentru cei care vor sa gazduiasca si sa cunoasca astfel de oameni nu ezitati sa va inscrieti pe Warmshowers


Un comentariu:

  1. ma bucur de cele citite,ma bucur de cele vazute,ma bucur de bucuria voastra...

    RăspundețiȘtergere