simpleserggio.blogspot.com Web analytics

marți, 13 ianuarie 2015

Ce poti sa inveti din lansarea unei carti ?

În urmă cu un an finalizam munca la una din cele mai importante creaţii pentru mine, mă grăbeam să fie gata, la fel ca o mireasă înainte de nuntă, pentru oamenii care aveau nevoie de ea.

În urma acestei lansări, am învăţat mai multe lucruri. Primul dintre ele este  că trebuie să fii impecabil, înainte să ieşi în faţă, materialul meu nu era. Prima variantă care a fost disponibilă, era aşa cum spun unii :"cu multe greşeli". Nu le observasem pentru că nu mai puteam fi obiectiv.

Am învăţat care e diferenţa între perfecţiune şi perfecţionare. Primul termen este atunci când eşti obsedat ca totul să fie "perfect" şi aproape că îngheţi de frică că nu e gata, că dacă nu e aşa cum ar trebui,etc. Perfecţionarea e un proces zilnic de îmbunătăţire. Din prima zi a lansării şi până acum, încă mai corectez şi mai adaug completări. A fost în variantă pdf, a fost corectată de 5 ori, a fost tipărită, a fost corectată din nou. Asta înseamnă perfecţionare şi nu poţi şti ce ai greşit până când nu încerci, până nu faci ceva. Greşelile se trăiesc nu se imaginează.

Am învăţat ce înseamnă să mulţumeşti un om, ce înseamnă etică şi brand. Eşti un brand prin tot ceea ce faci.

Am învăţat că atunci când realizezi un lucru, rău, bun sau oricât de perfect te-ai strădui să arate, mereu se vor găsi oameni care vor încerca să şteargă cu tine pe jos, încercând să-ţi arate cât de praf eşti, că mai bine nu făceai nimic, etc.. În acelaşi timp, pentru exact acelaşi lucru, vor fi oameni care te vor aprecia cu toată fiinţa lor şi îţi vor mulţumi pentru că ţi-ai făcut timp să aduci la viaţă din imaginaţia ta acel lucru şi te vor felicita. Pentru acelaşi obiect ţine minte, doar alţi oameni şi atitudini diferite.
Ce am învăţat din asta ? Că nu eu am o problemă. Unii oamenii pur şi simplu scot la iveală frumuseţea interioară prin ceea ce spun, prin atitudine şi fapte, iar alţi oameni la fel exprimă ceea ce au în interior, însă numai frumuseţe şi bunătate nu e. Cum schimbăm atitudinea negativă ? Prin exemplu. Dacă la început eram dezamăgit sau reacţionam pe aceeaşi lungime de undă, în timp am început să reacţionez la atitudinea negativă aşa cum nu s-ar fi aşteptat ei. Nu ştiu dacă am schimbat ceva sau nu, însă eu sigur mă simţeam mai bine, mă simţeam că nu mai sunt în aceeaşi groapă cu ei.

Se spune că atunci când îi permiţi cuiva să te enerveze, îi permiţi să te tragă în jos la nivelul lui.

Am învăţat că atunci când îţi urmezi visele, lucruri incredibile se vor întâmpla, pe care nici nu ţi le-ai fi imaginat şi uitându-te în urmă ţi-ai da seama că nu ar fi fost posibil nimic, dacă tu nu ai fi început să îţi urmezi vocea interioară.

Cam astea sunt lucrurile pe care le-am învăţat eu în 2014 din lansarea primei mele cărţi. Vor urma lucruri interesante şi alte lecţii :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu