simpleserggio.blogspot.com Web analytics

vineri, 9 decembrie 2016

109 zile in America.

A trecut mai bine de un an de la ultima mea postare pe blog.
Intre timp s-au intamplat foarte multe, iar dintre cele mai picante, voi vorbi astazi despre cele 109 zile petrecute in America vara aceasta. Cea mai interesanta vara de pana acum pot spune.

In primul rand, toata plecarea mea a fost contracronometru, fiindca era in aceeasi zi cu examenul de licenta si imediat dupa ce am prezentat lucrarea, am fugit direct la gara..


si nu imi venea sa cred ca asta e ! S-a incheiat stresul cu licenta si sunt inginer, iar de maine voi fi american pentru 3 luni jumate, habar n-aveam ce va urma.
Dupa cel mai lung drum din viata mea: 15 min cu taxi, 9 ore cu trenul si mai 2 avioane, a urmat o senzatie pe care o ai o singura data in viata: cand atingi pentru prima oara pamantul American.

Am fost dintre cei norocosi, pe care i-a asteptat coordonatorul de proiect la aeroport si m-a condus pana la noua casa. Primul soc de care am avut parte in prima zi, a fost ca pentru prima oara am fost nevoit brusc sa vorbesc doar engleza, fara niciun alt roman prin preajma cu care sa mai am un ragaz,
dar m-am obisnuit dupa 3 zile, iar dupa 3 luni eram confortabil deja :) 

Long story short, au urmat 3 luni jumatate incredibile. Am avut cel mai tare job si primul official: mecanic de biciclete. Nu suna prea interesant pentru inceput, si nici nu a fost pentru prima saptamana drept sa spun, dar bineinteles ca am inceput sa imi caut si alte indeletniciri in cadrul companiei.
Compania era o firma care se ocupa de activitati outdoor: rafting, tubing, kayaking, canoeing, zipline, biking, hiking, teambuilding-uri si tot felul de alte activitati, tripuri si miscare in natura.

Am avut peste 100 de colegi de munca si un lucru de care sunt mandru ca m-am tinut vara asta, a fost sa incerc sa fac o poza cu fiecare dintre ei. Am reusit doar cu 40 dintre ei, pana in ultima saptamana inca mai cunosteam colegi noi.



Fiecare zi era diferita, in fiecare zi se intampla ceva, asta cred ca imi lipseste cel mai mult. Zilnic era ceva de facut diferit, poate ca lucram 2-3 zile in acelasi loc, dar dupa lucru incepea magia, o cina acolo, un gratar la vecini, marshmallow acolo, o iesire in oras, hai la film, hai la inghetata, cina acasa, party acolo, concert in aer liber, cina dincolo, o excursie la washington, rafting, niste clienti pe care n-o sa-i uiti, seara de baseball cu compania, seara in oras cu vecinii si gazda, demolition cars, cu canoele noaptea sau doar plictiseala acasa :) Foarte pe scurt cam asa au aratat zilele mele vara asta. Sa nu crezi ca a fost doar roz, au fost si 3 zile una dupa alta cand am stat in casa si m-am plictisit destul de tare, dar macar lucram de acasa :D Fain nu ? Cred ca niciun alt student prin work and travel, nu a mai lucrat in America in timp ce statea acasa.


Cred ca ar mai fi interesant sa iti spun cate ceva din ce am invatat vara asta.
Primul set de lectii le-am invatat in timp ce mergeam in diferite locuri cu Rockwall-ul, un zid de catarat pentru copii, dar si pentru adulti.
Lectiile le-am invatat doar observand copii si parintii lor.
Astfel, iata ce mi-am notat, cand ei se straduiau sa ajunga in varf:


  1. Daca iei o pauza, cand te intorci s-ar putea sa rezolvi problema.
  2. Nu renunta niciodata.
  3. Nu ai voie sa iti permiti sa spui ca nu mai poti, dupa ce abia ai facut doar primul pas.
  4. Poti face orice, alaturi de mentorul potrivit.
  5. La punctul acesta este o poveste mai lunga putin.Una dintre mame isi incuraja fetita sa urce, o incuraja asa de tare incat o tinea ea practic in maini si ii punea picioarele, o impingea, ce nu ii facea. A facut fetita 2 miscari si a renuntat. Partea faina este ca apoi a incercat mama ei sa urce si nu a urcat mai mult decat fetita ei de 5 ani. S-a intors spre noi si a spus:"Cred ca asta e tot ce pot". A renuntat imediat, s-a dus apoi la fetita ei si i-a spus: "Bravo ! Te-ai descurcat foarte bine acolo, That's succes baby !". Te las sa intelegi tu, ce e de inteles.
  6. Parintii care isi ajuta copii, ca in cazul de mai sus, nu ii invata pe copii ce inseamna esecul si cum sa il gestioneze. Astfel, copii cred ca lumea e roz, ca mediocritatea inseamna succes, iar cand va veni un esec real si mama nu va mai fi, nu vor sti sa il gestioneze si vor claca, poate chiar tragic uneori.
  7. O alta mamica i-a spus direct si clar copilului ei: "It's ok if you give up and remember that you always have this choice baby !". Nu mai necesita nicio explicatie sper.
  8. Oamenii isi pierd energie spunand ca nu pot sau cat de greu e, in loc sa se focuseze pe pasul urmator si sa isi canalizeze energia in directia aceea.
  9. Majoritatea intreaba care e cel mai usor traseu. Foarte putini au intrebat care e cel mai greu si l-au ales.
  10. Atunci cand intampina dificultati, sunt convinsi ca celalalt traseu era mai usor si le pare rau ca nu l-au ales.
  11. Uneori daca intampina un obstacol, vor sa il schimbe sa il elimine, ca ii incurca.
  12. Un singur parinte din sute de oameni pe care i-am vazut, si-a lasat fetita de doar 4 ani sa se descurce de una singura, fara niciun fel de ajutor. Era un om deosebit. Cum crezi ca se va dezvola fetita aceea mai tarziu in viata ?

Pe langa acestea, alte ganduri si invataturi pe care le-am nascocit vara asta ar fi:

  • Alege caile nebatatorite, pe unde nu merg toti. De obicei turma duce la abator.
  • Da-le oamenilor oportunitatea de a spune DA ! Adica fa-le propunerea ! ( Thank you David ! )
  • Cand crezi ca ceea ce ai facut este perfect...mai arunca o privire !
  • Daca ai putea sa faci 360.000 de dolari pe luna, cum ti-ar face placere sa ii faci ?
  • Importanta unui mentor sau ghid langa tine.Te ajuta sa ajungi la destinatie in siguranta si intreg, ba mai mult stie si unde se mananca cel mai bine in zona :)
  • Fa cate un lucru pe rand. Fa urmatorul prim pas, nu te gandi la al 6-lea pas, inainte sa faci ceilalti pasi de dinainte.
  • Fa cele mai importante lucruri primele ! Nu le lasa la final. Poti face greseala asta din cauza ca vrei sa iasa ceva frumos si nu vrei sa fie banal, asa ca le lasi la final si ghici ce...nu le mai faci. Am facut poze aproape cu toti angajatii, mai putin cu patronii si managerii, oamenii care m-au primit in sanul lor si mi-au oferit posibilitatea de a avea cea mai tare vara. Chiar si asa, vor ramane in sufletul meu si cred ca ii voi revedea, chiar daca nu anul viitor :)

O alta lista pe care mi-am notat-o si care cred ca merita atentia ta in acest articol, este o lista cu momente in care am gustat putin din sentimentul de fericire pura in cel mai simplu sens al cuvantului si ar suna in felul urmator:
  • concert in aer liber
  • stand tolanit intr-un fotoliu enervant de confortabil
  • 3 sortimente de inghetata cu toping, ciocolata si crispy, acasa.
  • tot inghetata, la Scoops.
  • cafea cu gheata si in acelasi timp sentimentul ca AI TIMP, ai timp sa discuti relaxat fara sa iti fie frica ca nu termini ce ai de zis, ai timp sa asculti, sa faci ce ti-ai propus pentru ca ai toata ziua doar a ta....si intre timp savurezi cafeaua aia cu gheata :)
  • in timp ce bei o bere cu gust de cafea
  • ieseala cu cei mai amuzanti prieteni din toata vara, pe care ii vezi de obicei in filme.
  • drumetie pe unul din cele mai vestite trasee din America (s-au facut 3 filme despre el,unii oameni il au pe bucket list)
  • sa inoti in rau si apoi sa te pui pe spate pe o roca incalzita de soare (in timpul serviciului)
  • excursie cu tubul pe apa, relaxat, te bucuri de clipa si esti recunoscator pentru cum au decurs lucrurile.
  • prima si cea mai mare banana split adevarata.
  • home cooking
  • sa stai pe locul din spate, in stanga, intr-un bmw seria 7, te simti ca un presedinte.
  • sa stai pe spate, pe iarba verde si tunsa perfect, dupa job, pe un apus superb.
  • sa ai o oaza a ta de liniste in natura, unde mergi la 8 dimineata.
  • film cu prietenii
  • primele pancakes :)
  • imbratisari
  • sa vezi artificii de 4 iulie si apoi in reluare 2 saptamani mai tarziu, dar tot live :))
  • sa mananci Brownie, facuta de tine.
  • sa iei pranzul intr-un orasel istoric
  • dimineata pe racoare in masina cu muzica buna
  • sa vizitezi niste prieteni care au casa langa lac, cu canoe, jacuzzi si tot ce mai vrei.
  • sa accepti oamenii asa cum sunt si sa ii iubesti, fara ca ei sa bifeze conditiile ca noi sa ii iubim.
  • sa pedalezi pe o poteca faina, inainte de job sau dupa, si sa te bucuri ca esti acolo in momentul ala si ca va trece atat de repede toata vara, iar apoi vei fi in fata unui laptop scriind despre cum era atunci :)
  • sa faci o excursie noaptea cu canoele pe rau cand e cerul senin si se vad stelele si tu stai pe spate in barca in timp ce altcineva vasleste si tu admiri universul.
  • sa prinzi apusul din varful unei drumetii cu vedere

  • sa faci pentru prima oara rafting de gradul 5 si in aceeasi zi sa testezi un muscle car de 485 de cai putere. ( a fost cea mai tare zi din viata mea ).

Ar fi foarte multe de povestit, ma bucur ca am luat decizia sa merg, sunt recunoscator ca lucrurile au decurs infinit mai bine decat as fi putut eu sa imi imaginez sau sa le planific. Am invatat multe lucruri, o gramada de experiente si satisfactii cat pentru 109 zile.

A fost o vara grozava !
si mi-am indeplinit un vis.

(va urma...videoclipul :) 

2 comentarii:

  1. Sweet... It was wonderful having you at River & Trail Outfitters this summer.

    RăspundețiȘtergere
  2. Yes, thanks for all your help with awesome video, bikes, the wall, and more!

    RăspundețiȘtergere