simpleserggio.blogspot.com Web analytics

vineri, 16 august 2013

Povestea continua la Garana !

Cel mai mare regret al meu, in materie de concursuri, anul acesta, este lipsa BMM din calendar. A fost ca o lovitura pentru ca e cel mai de suflet maraton. E ca la fete: a fost primul ! Si mai mult, n-a fost editie fara podium, asa ca multumita circumstantelor am ales sa continuam aceasta traditie a "podiumurilor" astfel ca week-endul trecut am luat startul la Garana XCO, unde am ocupat locul 2 dupa o lupta interesanta cu Crista Daniel si Pantani.



Pe scurt, un traseu cu multa iarba, hop-uri, slalom printre musuroaie, 2-3 mlastini, push-bike si urcari la limita. A fost interesant si ca de obicei, oricand imi face MARE placere sa merg la garana. Am avut parte de o zona superba, o primire deosebit de calduroasa din partea domnului Mitroi Adrian intr-o atmosfera cum numai la noi la Brebu poti gasi.

Felicitam echipa organizatorica, care a reusit sa organizeze acest concurs pe ultima sute de metrii si pentru ca a reusit sa adune o mana de oameni intr-o asa zona deosebita.



Noi ne vedem la Geiger peste 2 zile ! 

joi, 15 august 2013

The new world of 29-ers




Astazi am avut placerea sa testez pentru prima data un 29-er adevarat, un model de top. Parca ar fi din alta dimensiune, e o lume noua sub cele 2 roti, mai mari.

O metafora care descrie destul de bine 29-erul este: "E ca si cum toata viata ai condus o masina cu 4 viteze, iar acum ti-ai cumparat una cu 6 viteze, si mai e si mercedes ".

Pe scurt e incredibil. Am mai avut placerea sa testez un model de la Merida, anume Big Nine. Insa, astazi am avut o noua experienta. Sa trecem la ceea ce va intereseaza. Eu personal nu inteleg ceva teoretic, am nevoie de exemple. Asa ca "e tare, e super, bestial" nu va ajuta cu nimic.

Cateva dintre beneficiile reale ar fi asa:

- Mult mai bun control la coborari. In acelasi timp scutura mai putin la trecerile peste obstacole. Te duce usor cu gandul la un full-suspension. La un moment dat a inceput sa imi fie frica ca o sa o patesc, din cauza ca prinde repede viteza la vale si te face sa-ti depasesti limitele, sa mergi cum n-ai mers niciodata, si e cam periculos sa te apropii de limitele noi. Este mai confortabil la vale , multumita diametrului rotii, care trece mult mai bine peste obstacole diminuand socurile.



- Are o foarte buna aderenta la urcari. Pe bolovani, pe santuri in V, pe urcari abrupte se agata parca cu ghiarele de panta, chiar daca uneori scapa pentru putin timp aderenta, ca apoi sa revina si sa se stabilizeze.

- O calitate mai buna a franarii. Nu pot explica, pur si simplu , simti ca te opreste, reduce viteza, fara sa derapeze. De asemenea asa cum am mai spus mai sus, accelereaza repede si prinde viteza destul de usor la vale.



Cam atat am reusit sa notez la o prima sesiune de training cu noul bike.
Alti oameni care se dau cu 29 au spus ca le-a luat o saptamana sau mai mult 2 luni sa se acomodeze cu el. Ei bine , in cazul meu cred ca a fost dragoste la prima vedere. Poate si din cauza ca sunt nascut in data de 29 :)).
Cristi Losonczi spunea ca antrenamentele sunt mai distractive pe 29, ii dau totala dreptate, iar acum il inteleg. Abea astepti sa revii pe ea si sa calci pedala, e ca si cum abea ai invatat sa mergi cu bicicleta si esti nerabdator sa inceapa ziua.

Ne vedem la Geiger !